Trip me up bildades för att ta resenärer tillbaka till en tid när man inte hade alla resor planerade in i minsta detalj. Kommer du ihåg? Eller kan du föreställa dig? På den tiden man kunde åka till flygplatsen, köpa biljett och spontant dra iväg med nästa flyg. När man inte hade dubbelkollat restauranger, butiker och färgglada gator att instagramma innan man anlände på resmålet. Vi ser våra resor som en modern motsvarighet på gamla upptäcktsfärder! Vi vill helt enkelt ta tillbaka nyfikenheten och öppna upp ögonen för nya spännande upplevelser och resmål. Det finns så mycket mer att uppleva när man bara släpper på kontrollbehovet lite grann. Man är så van att dubbelkolla allt online innan avresa att det nästan känns som att man redan varit på resmålet när man går där på gatorna…

Vi har många års erfarenhet i branschen, och brinner för överraskningar och reseplanering. Därför kan du vara säker på att vi bokar bästa tänkbara semesterresor för alla personligheter och intressen.

Och du, de tips du får inför resan är inte sponsrade eller provisionsbaserade – det är våra personliga tips som vi genuint tror passar er.

Skräddarsytt, lekfullt och hållbart resande

Vi strävar efter att varje resa med Trip me up ska bidra till ett bättre samhälle där olika kulturer möts och lär av varandra.

Grundstommen i vår affärsidé är att lyfta alla slags resmål och lokala upplevelser. Med skräddarsydda resor har vi möjlighet att utifrån dina önskemål, budget och resdatum kunna planera varje resa så att det gynnar både dig och det lokala samhället på resmålet.

Att resa hållbart handlar om mer än att bara ge tillbaka. Det handlar om att resa på ett sätt som inte förstör de platser vi älskar och vill uppleva. Att resa på ett sätt som tar hänsyn till, och som stärker lokala samhällen och lyfter människor.

Trip me up har mycket spännande på gång just nu, och utveckling av fler olika resor är i full gång med fokus på autentiska upplevelser och resor skräddarsydda till var och en av er! Men vart bär det av? 

Det är en hemlis…

porto portugal8.jpg

Vi har ordnat resegaranti hos Kammarkollegiet

Att vi har ordnat med resegaranti innebär att du kan få ersättning om någon del av din paketresa eller sammanlänkade researrangemang blir inställd om vi skulle drabbas av insolvens.

Att vi har ordnat med resegaranti betyder att du har rätt till ersättning för den del av paketresan eller sammanlänkade researrangemanget som vi ansvarar för och som inte har fullgjorts.

Kontrollera att vi har ordnat med resegaranti på Kammarkollegiets webbplats

Läs mer om resegaranti här

Resegarantilagen gäller från den 1 augusti 2018 och innebär att företag som erbjuder paketresor eller sammanlänkade researrangemang till försäljning ska ställa resegaranti hos Kammarkollegiet. Resegaranti innebär att resenärer får kompensation från resegarantin om deras resa ställs in eller avbryts på grund av att den som arrangerade paketresan eller förmedlade det sammanlänkade researrangemanget har gått i konkurs. Resenären kan då ansöka om ersättning ur resegarantin.

Resegarantilagen gäller:

  • Paketresor bestående av minst två olika resetjänster. Resetjänsterna kan bestå av transport, boende, hyrbil eller en turisttjänst.

  • Sammanlänkade researrangemang

Resegarantin gäller inte för resor som består av endast transport eller boende, till exempel en reguljär flygbiljett.

Ansökan om ersättning skall ha kommit in till Resegarantinämnden senast tre månader efter det att resan blivit inställd, avbruten eller av annan anledning inte blivit av. För mer information gå in på www.kammarkollegiet.se eller ring Kammarkollegiet/Resegarantinämnden på 08‑700 08 00.

kammarkollegiet.jpg